Vrućina ugrožava osetljive namirnice

Bez autora
Aug 25 2011

Visoke temperature, koje ovih dana prelaze 40 stepeni, upozoravaju potrošače na oprez prilikom kupovine hrane. Kako kažu stručnjaci, posebnu pažnju treba obratiti na lako kvarljive namirnice, kao što su mleko, meso, jaja... Leti posebno kada su izuzetno visoke temperature neophodno je biti oprezan prilikom kupovine, ali treba voditi računa i o načinu čuvanja i obradi namirnica. Iz jedne bakterije se može za sedam sati razviti više od dva miliona bakterija, pa prilikom kupovine treba obratiti posebnu pažnju na izgled, miris i rok upotrebe. Mlečne proizvode i jaja ne treba kupovati sa pijačnih tezgi. Sa visokim temperaturama promenio se i sastav korpe u radnjama. U poslednjih mesec dana, posebno naglo je skočila prodaja osvežavajućih napitaka. Kada se uporedi sa početkom godine, taj odnos je kod nekih robnih grupa uvećan za tri do četiri puta...

Vrućina ugrožava osetljive namirniceVisoke temperature, koje ovih dana prelaze 40 stepeni, upozoravaju potrošače na oprez prilikom kupovine hrane. Kako kažu stručnjaci, posebnu pažnju treba obratiti na lako kvarljive namirnice, kao što su mleko, meso, jaja...

- Leti posebno kada su izuzetno visoke temperature neophodno je biti oprezan prilikom kupovine, ali treba voditi računa i o načinu čuvanja i obradi namirnica - upozorila je dr Vesna Pantić-Palibrk, iz Gradskog zavoda za javno zdravlje Beograda.

Ona je podsetila da se iz jedne bakterije može za sedam sati razviti više od dva miliona bakterija, pa prilikom kupovine treba obratiti posebnu pažnju na izgled, miris i rok upotrebe. Mlečne proizvode i jaja ne treba kupovati sa pijačnih tezgi.

Sa visokim temperaturama promenio se i sastav korpe u radnjama. U poslednjih mesec dana, posebno naglo je skočila prodaja osvežavajućih napitaka. Kada se uporedi sa početkom godine, taj odnos je kod nekih robnih grupa uvećan za tri do četiri puta. Mineralna negazirana voda u prodajnim objektima „Maksija“ i „Tempa“ pazari se više čak za 40 odsto, a pojedina piva beleže porast od 60 odsto, posebno one vrste, koje prate jake marketinške kampanje.

- Od početka velikih vrućina, od kraja juna do kraja jula beležimo značajan rast prodaje sokova, više od 5,5 miliona litara je prodato - kaže Martina Petrović, asistent za odnose s javnošću „Delez“ grupe za ovaj region. - Značajna količina mineralne vode takođe je planula u tom periodu, oko 3,7 miliona litara negazirane i 2,4 miliona litara gazirane vode, zatim 2,2 miliona litara piva.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik